دوربین مداربسته استارلایت

دوربین استارلایت چیست + معرفی دوربین استارلایت داهوا

آموزش داهوا

دوربین های مداربسته تکنولوژی های بی شماری دارند، که یکی از بهترین تکنولوژی های دوربین مداربسته استارلایت می باشد. دوربین استارلایت چیست ؟ استارلایت قابلیتی در دوربین های مداربسته داهوا می باشد که به دوربین‌های امنیتی اجازه می دهد تصاویر رنگی را در شرایط کم نور ارائه دهندو تصاویر مونوکروم و واضح را در شرایط تاریکی کامل فراهم نمایند. دوربین‌های استارلایت دارای فیلتر برش مادون قرمز (IR cut filter یا ICR) هستند که وقتی نور کافی برای تولید تصاویر رنگی با کیفیت مناسب وجود ندارد، دستگاه را به حالت شب تبدیل می‌کند. داهوا یکی از بهترین تولیدکنندگان دوربین مداربسته استارلایت می باشد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با این دوربین بحث نماییم.

انواع دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته عضو جدایی ناپذیری در بحث امنیت هستند. دوربین های مداربسته به دو دسته تقسیم میشوند که سیستم های آن به شرح زیر میباشد:
⦁ آنالوگ HD
⦁ تحت شبکه

آنالوگ HD

ابتدایی ترین دوربین ها آنالوگ میباشند که تصاویر را به صورت آنالوگی ضبط مینماید. این دوربین نسبت به دیگر نوع دوربین ها قیمت ارزان تر و کیفیت پایینتری دارد. این دوربین را میتوان در محیط های کوچک کارگاهی و مسکونی استفاده نمود. البته باید توجه داشت که این دوربین ها تنها در این مکان ها کاربرد ندارند و میتوان از این دوربین ها در اماکن دیگر استفاده نمود.
اما همانطور که میدانید امروزه از دوربین های با کیفیت تر و قدرتمندتر استقاده میشود. دوربین های آنالوگی روز به روز در حال منسوخ شدن هستند و استقاده از آنها بسیار کم شده است. قیمت دوربین داهوا با توجه به انواع مختلفی که دارد متفاوت میباشد.برای مشاهده قیمت های به روز در لینک درج شده کلیک نمایید.

دوربین تحت شبکه

این دوربین ها را میتوان به عنوان پراستفاده ترین و پرطرفدارترین دوربین های مداربسته نام برد. دوربین های مداربسته تحت شبکه با یک آدرس آیپی که در دسترس شما میگذارد این امکان را به شما میدهد تا بتوانید این دوربین را به راحتی آب خوردن مدیریت نمایید.
تصویر و فیلم های ضبط شده در دوربین های تحت شبکه به مراتب و صد برابر بهتر از دوربین های آنالوگی میباشد. ضمن اینکه دوربین های این چنینی قابلیت پردازش تصویر را به صورت گسترده تری نسبت به دوربین های آنالوگ انجام میدهند.
این سیستم ها در حال حاظر به قابلیت های هوشمند تبدیل شده است وشما میتوانید با یم حرکت فیلم ها را دریافت و یا نقطه دید آن را کنترل نمایید. تنها عیبی که میتوان در این دوربین ها یافت قیمت بسیار بالای آن است. قیمت بالای آن موجب شده است که مردم تنها در صورت ضرورت به سراغ دوربین های تحت شبکه بروند.
در ادامه به یکی از بهترین برندهای دوربین های حال حاظر جهان به نام دوربین مدار بسته استارلایت که تحت شبکه میباشد میپردازیم.

دوربین مداربسته استارلایت چیست؟

یکی از چالش هایی که همیشه با آن روبه رو هستیم فیلمبرداری در شب است. دوربین های مداربسته به طور کل از مادون قرمز در ثبت تصاویر استفاده می نمایند. هرچه وضوح تصویر بالاتر برود منتشر کردن آن بسیار دشوار خواهد شد. یکی ازدوربین هایی که این مشکل را به خوبی برطرف کرده است استارلایت می باشد. این دوربین برای تصویر برداری در محیط های کم نور ساخته شده است و به خوبی میتواند مشکل فیلمبرداری در مناطق کم و نور را برطرف نماید.
ساختار دوربین به گونه ای می باشد که تصاویر با کیفیت تری را در شب ضبط می کند. دیافراگم آن نسبت به دیگر دوربین ها گشادتر می باشد. این مزیت باعث می شود تا لنز دوربین نور بیشتری را به سنسور آن منتقل نماید. در پاسخ دقیق تر که دوربین استارلایت چیست باید گفت: فناوری starlight به گونه ای می باشد که تصاویری که در شب ضبط می کند به صورت رنگی و واضح می باشد. سطح نور این دوربین به 20 لوکس می رسد. این ویژگی ها و ساختارها دوربین مداربسته استارلایت را به عنوان یکی از بهترین دوربین های مداربسته جهان مبدل کرده است.

ویژگی های دوربین استارلایت

از ویژگی های مهم دوربین مداربسته استارلایت میتوان به کیفیت بالای تصویر آن اشاره کرد. به دلیل اینکه سنسور پیشرفته ای  داخل این دوربین قرار دارد از دوربین های مادون قرمز بهتر عمل میکند و تصاویری با کیفیت روز را تحویل شما می دهد. دوربین های starlight میتواند دید بهتری را در شب به شما بدهد. جزئیات تصاویر در دوربین starlight به گونه ای میباشد که امکان مشاهده ریزترین موارد را به مخاطب ارائه میدهد. کارایی بهتری که این دوربین نسبت به دوربین های دیگر دارد ویژگی شناسایی چهره میباشد. در دوربین starlight شما بدون نگرانی میتوانید چهره سارقان و پلاک های خودرو را شناسایی و پیگیری نمایید.
کم کردن هزینه های جانبی مانند پروژکتور و برق مصرفی در دوربین مداربسته استارلایت به عنوان یک مزیت فوق العاده در این نوع دوربین-ها به حساب می آید. شما با داشتن این دوربین ها میتوانید تا حد امکان هزینه های خود را کاهش دهید و نگرانیتان را از این بابت کاهش دهید.
یکی از اصلیترین ویژگی های دوربین starlight در جمع آوری فیلم های با دامنه داینامیکی بالا است. سنسورهای این دوربین با نوردهی های بالایی که دارد می تواند کمک شایانی به ضبط فیلم های با دامنه داینامیک بالا کند. همچنین مجموعه ای از فیلم های چند فریمی با سرعت شاتر را این دوربین ها می توانند ضبط کنند. می توانید مطالب بیشتری را در مورد تنظیمات استارلایت در دوربین داهوا مشاهده نمایید.

ساختار استارلایت

دوربین های معمولی در بیشتر اوقات در ساختار لایه ای خود دارای wiring میباشند. این ویژگی در دوربین های استارلایت وجود ندارد و به گونه ای طراحی شده است که این لایه دیگر در این دوربین وجود ندارد. بنابراین دوربین مداربسته استارلایت نور بیشتری با زاویه شکست کمتری را به سطح سنسور میرسانند.
تیرگی هایی که در گوشه و کنار تصاویر در هنگام ضبط عکس و فیلم وجود دارد به طور کامل به حد نرمال رسیده است به گونه ای که شما محدودهای مشکی رنگ مشاهده نمیکنید.

تفاوت استارلایت و سوپراستارلایت

به نظر میآید که تا اینجا متوجه شده باشید که دوربین مداربسته استارلایت چه غولی در عرصه دوربین های مداربسته میباشد، اما داستان به اینجا ختم نمیشود و حال میخواهیم دوربین مداربسته سوپراستارلایت را به شما معرفی کنیم و در رابطه با تفاوت این دو بحث کنیم.
اولین تفاوت اساسی دوربین های مداربسته سوپراستارلایت با نوع معمولی آن در نویز کمتر است. دوربین سوپراستارلایت به گونه ای ساخته شده است که نویز کمتری را در فیلم ها و تصاویر نسبت به نوع معمولی خود ایجاد میکند، همچنین تصاویر واضح و شفاف تری را تولید می نماید.
تفاوت دیگر این دوغول تصویر برداری در قیمت آنها میباشد. دوربین سوپراستارلایت همانگونه که از نامش پیداست گران قیمتتر از نوع معمولی خود می باشد. اصلیترین تفاوتی که می توانیم برای این دو غول فیلم برداری در نظر بگیریم، چراغ های متحرکی است که دوربین مداربسته سوپر استارلایت به خود اختصاص داده است. با استفاده از چراغ های متحرکی که دوربین سوپراستارلایت دارد اشیا و اجزاء را از هم تفکیک و جداسازی میکند که بسیار شگفت انگیز و حیرت آور میباشد.

شاخصه های مهم استارلایت

همانطور که در پاراگراف های قبلی گفته شد دوربین مداربسته استارلایت یک دوربین بسیار قوی برای دید در شب میباشد. اما شاخصه های مهم این دوربین به عنوان یک اثر هنری در جهان یاد میشود!. اولین شاخصهای که در دوربین استار لایت وجود دارد بحث امنیتی آن است.
دوربین های استارلایت با رزولوشن محبوب 1080 تصاویر و ویدیوها را ضبط و پخش میکنند. دوربین های استارلایت به علت آنکه نمیتوان این دوربین ها را به راحتی از جای خود در آورد معروف است.
این دوربین یک فرکانس تحت شبکه ای بسیار قدرتمند دارد که میتاند تا ده ها کیلومتر آن را کنترل کرد. دوربین مداربسته استارلایت برخلاف دوربین های دیگر از نور طبیعی برای ضبط تصاویر و ویدیوها استفاده مینماید.

تنظیمات دید در شب استارلایت

برای دسترسی به این گزینه باید به تنظیمات واقع در منوی osd مراجعه کنید. بعد از اینکه وارد این قسمت شدید به بخش PTZ بروید و درآنجا دسترسی های لازم را به این دوربین قدرتمند بدهید تا بتواند پروتکلهای مربوط به تنظیمات مربوط به شب را تنظیم و اجرا نماید.

کاربرد دوربین های استارلایت

اولین کاربرد دوربین مداربسته استارلایت در پروژه های بزرگ میباشد. پروژه های بزرگ میتواند بزرگراه ها و آزادراه ها باشد، که با استفاده از دوربینهای استارلایت میتوان عکس برداری پلاکهای خودروها را انجام داد.
در گذشته ی نه چندان دور در مکانهای عمومی از نگهبان استفاده میکردند که این موضوع رفته رفته جرقه ای در ذهن مسئولان انداخت. آنها دوربین ها را به کار آوردند و توانستند با استفاده از دوربینهای مداربسته کنترل بیشتری به محیط و افراد داشته باشند.
با پیشرفت تکنولوژی دوربین های استارلایت را میتوان در محیط های عمومی هم قرار داد تا کنترل صد برابر بیشتری نسبت به دوربین های معمولی داشته باشند.

قیمت دوربین استارلایت

دوربین مداربسته استارلایت طرفداران زیادی دارد و از آن به عنوان یک دوربین مداربسته همه جانبه یاد میکنند. قیمت این نوع دوربین ها بسیار متنوع است و بستگی دارد که شما چه سطح نوری را بخواهید با این دوربین ها پردازش کنید.
به عنوان مثال نور کمتر از 0/01 لوکس که حرفهای میباشد از هزار دلار شروع میشود، اما اگر برای استفاده معمولی بخواهید از این دوربین ها در دید شب استفاده کنید میتوانید با صد دلارهم آن را تهیه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جهت تهیه محصولات و همچنین پاسخ به سوالات فنی
با شماره 02191006008 تماس حاصل نمایید.
مشاورین ما در دیجی داهوا آمادگی دارند با بهره گیری از کادر حرفه ای و متخصص
راهنما و مشاور شما برای بهترین انتخاب محصولات داهوا باشند.

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • من امروز بیش از 2 ساعت در این زمینه سرچ کردم، اما هرگز مقاله جالبی مانند مقاله شما پیدا نکردم. برای من به اندازه کافی ارزش دارد. شخصا، اگر همه صاحبان سایت و وبلاگ نویسان محتوای خوبی مانند شما تولید کنند، شبکه بسیار مفیدتر از همیشه خواهد بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نه − 1 =

فهرست