مشکلات دستگاه داهوا

علت آفلاین شدن دوربین مدار بسته داهوا و سایر مشکلات

آموزش داهوا

علت آفلاین شدن دوربین مدار بسته داهوا می‌ تواند به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

1. اتصال اینترنت

اگر اتصال اینترنت دوربین قطع شود، دوربین به صورت خودکار آفلاین می‌شود و تصاویر ضبط شده در سیستم ذخیره می‌شوند تا بعداً بررسی شوند.

2. مشکل در تنظیمات شبکه

اگر تنظیمات شبکه دوربین به درستی انجام نشده باشد، دوربین ممکن است قادر به اتصال به اینترنت نباشد و به صورت آفلاین عمل کند.

3. مشکل در سرور

اگر سروری که دوربین به آن متصل است با مشکل مواجه شود، دوربین ممکن است به صورت آفلاین عمل کند.

4. مشکل در دوربین

در برخی موارد، مشکلات فنی در دوربین مداربسته داهوا می‌تواند باعث آفلاین شدن آن شود، مانند مشکل در تغذیه برق، خرابی هارد دیسک، خرابی در سیم‌کارت و…

5. مشکلات نرم‌ افزاری

در برخی موارد، مشکلات نرم‌افزاری در سیستم دوربین مداربسته داهوا می‌ تواند باعث آفلاین شدن آن شود.

مشکلات دستگاه داهوا هنگام نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و کار با آن ممکن است کاربران با سوالات و مشکلات بسیاری مواجه شوند. بهترین راه برای رفع این مشکلات تماس با کارشناس پشتیبانی شرکت دیجی داهوا گارانتی دهنده می باشد اما گاها با جستجو در اینترنت می توان پاسخ سوالات را سریعا پیدا نمود. در این قسمت، به برخی از سوالات متداول در خصوص دوربین داهوا شما کاربران پاسخ داده ایم .

سوالات و مشکلات متداول راجب دستگاه داهوا

اگر پاسخ این سوالات در رفع نیاز شما کمک کننده نبود، می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره 91006008-021 تماس حاصل نمایید. مشکلات دستگاه داهوا با خواندن سوالات و پاسخ های زیر برطرف می شود:

چرا علامت قرمز در هر کانال نشان داده می شود؟ (عدم نمایش تصویر در دوربین)

باید تنظیمات دستگاه را در حالت PAL قرار دهید.

دوربین ها تصویر ندارند و روی هر کانال یک علامت سوال قرمز وجود دارد. دلیل این خطا چیست؟

استاندارد تایید شده برای نمایش کالا ها در دوربین داهوا PAL یا NTSC می باشد. در صورتیکه این گزینه درست انتخاب شده باشد، بایستی لیست OSD را در دوربین چک کنید .

چگونه تصویر دستگاه داهوا را استاندارد کنم؟

وارد منوی اصلی شده و وارد تنظیمات عمومی یا General بشوید، در این قسمت اگر استاندارد تصویر روی NTSC بود، آن را روی PAL قرار دهید. به دلیل اختلاف دوربین ها در حالت OSD نمی توان پاسخ مشخصی ارائه نمود.

آیا امکان دریافت تصاویر از طریق تلگرام وجود دارد؟

بله این کار ممکن است. در ابتدا باید ایمیل مورد نظر را در مشکلات دستگاه داهوا وارد نمایید و سپس و در بخش تعیین حرکت ایمیل و عکس را در حالت Enable قرار دهید. پس از این مرحله Gmail Bot را بایستی فعال نمایید.

از کجا باید نسخه مناسب دستگاه داهوا را تهیه نمود؟

برای آگاهی از ورژن مشکلات دستگاه داهوا باید از طریق مسیری که در این قسممت ذکر می کنیم نوع ورژن دستکاه را پیدا کنید. Menu\Info\System\Version

چرا روی هر کانال لغات Hacked, Firmware یا Upgrade نمایش داده می شود؟

در صورت نصب دستگاه های NVR یا IP باید حتما دوربین و دستگاه را به روز رسانی نمایید. اگر از دوربین های آنالوگ استفاده می کنید فقط ملزم به به روز رسانی دستگاه می باشید. پس از به روز رسانی به خاطر داشته باشید که دستگاه را ریست فکتوری نمایید.

برای به روز رسانی دوربین داهوا باید چکار کنم؟

برای به روز رسانی دوربین داهوا، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بررسی نسخه فریمور فعلی دوربین.
  2. دانلود نسخه جدید فریمور از سایت رسمی داهوا.
  3. آماده‌سازی دوربین برای به روز رسانی.
  4. اجرای فایل فریمور جدید در دوربین.
  5. صبر کردن تا فرآیند به روز رسانی تکمیل شود.

توصیه می‌شود در انجام این مراحل، راهنمایی های رسمی داهوا را دنبال کنید و در صورت نیاز به کمک فنی، با تیم پشتیبانی داهوا تماس بگیرید.

آیا امکان دریافت فایل به روزرسانی شده وجود دارد؟

به منظور دریافت ورژن های آپدیت شده بایستی با شرکت ارائه دهنده سرویس، تماس حاصل نمائید. اطلاعات شرکت در ضمانت نامه وجود دارد.

چرا از درگاه HDMI می توان تصاویر را دریافت کرد ولی از VGA خیر؟

برای حل این مشکلات مشکلات دستگاه داهوا و دوربین داهوا پیشنهاد می شود که کیفیت خروجی تصاویر را کاهش دهید. چنانچه مشکل رفع نشد با شرکت ارائه دهنده گارانتی و کارشناس فنی تماس بگیرید.

چرا دستگاه از درگاه VGA و HDMI تصویر را دریافت نمی کند اما از طریق خروجی IP تصویر را دریافت می کند؟

دلیل اصلی این مشکل عدم پشتیبانی کابل HDMI با کیفیت تصویر دستگاه شماست، برای رفع این مشکل باید کیفیت دستگاه را کاهش دهید.

خروجی HDMI و VGA تصویر ندارد و از طریق شبکه هم نمی توان وصل شد؟ این مشکلات دستگاه و دوربین داهوا چگونه برطرف می شود؟

در این صورت بایستی دستگاه را برای شرکتی که از آن تهیه نمودید ارسال نمائید تا توسط کارشناسان فنی نیز بررسی گردد.

میخواهم رمز عبور دستگاه را تغیر دهم؟

برای این کار بایستی از طریق آدرس Setup\System\Account به صفحه تنظیمات رمز وارد شوید و با کلیک بر روی Modify User کلید Modify Password را انتخاب نمائید. در صفحه باز شده با وارد نمودن رمز عبور قدیم و رمز عبور جدید می توانید رمز عبور را به راحتی انجام دهید و برای تایید آن روی کلید Save را انتخاب نمائید.

در این باره بیشتر بخوانید: رمز دوربین مداربسته را فراموش کردم

تغییر رنگ در زمان وارد کردن رمز نشانه چیست؟

زمان ورود رمز تغییر رنگ دستگاه به ما هشدار می دهد که رمز دستگاه را ترکیبی از اعداد غیر قابل حدس انتخاب نمائید. رنگ قرمز نشان دهنده دارا بودن درجه پایین امنیت و سبز برعکس آن را نشان می دهد.

چرا هشدار  the password of admin can’t be admin در زمان تغییر رمز نشان داده می شود؟

با توجه به اینکه نام کاربری دستگاه admin است، نمی توان مجددا از این کلمه برای تنظیم رمز عبور استفاده نمود. با این هشدار شما متوجه قابل حدس بودن این رمز می شوید و می توانید رمز عبور غیر قابل حدسی را انتخاب نمایید.

چطور می توان از طریق تکنولوژی p2p انتقال تصویر را انجام داد؟

برای انجام اینکار باید دستگاه را به شبکه اینترنت وصل کنید. از صفحه easy4ip یا p2p گزینه Enable را انتخاب کنید. سپس در موبایل و پس از نصب نرم افزار روی علامت دوربین کلیک کنید. با انتخاب Add Device گزینه وارد منوی wired device شده و در صفحه جدید باز شده، گزینه p2p را انتخاب کنید . سپس در صفحه ایجاد شده در منوی SN با ورود شماره سریال دستگاه Start live preview را انتخاب نمائید . در این حالت می توانید تصاویر را به صورت زنده مشاهده نمائید.

جهت دانلود نرم افزار انتقال تصویر داهوا کلیک کنید!

آیا می توان صدا را به صورت زنده از طریق موبایل دریافت کرد؟

برای دریافت صدا بایستی کانال مورد نظر را انتخاب نمایید، پس از دریافت تصویر کانال به صورت تمام صفحه با انتخاب نشان میکروفون می توانید صدای کانال مورد نظر را دریافت کنید.

آیا امکان دریافت تصاویر در بستر وب و شبکه اینترنت وجود دارد؟

بله. برای دریافت تصایر در بستر وب باید در صفحه تنظیمات مرورگر Internet Explorer گزینه ActiveX را فعال کنید. پس از این مرحله در browser باز شده در سیستم و با ورود IP دوربین یا دستگاه و نصب نرم افزار در قسمت login می توانید نام کاربری و رمز عبور را وارد نمائید و تصاویر را از این طریق مشاهده و کنترل نمایید.

آیا می توان تصاویر ضبط شده را در تلفن همراه به صورت باز پخش مشاهده کرد؟

برای بازپخش تصاویر در تلفن همراه بایستی در منوی قسمت بالا (سه خط) در قسمت چپ کلیک کنید و پس از نمایش منوی مورد نظر کلید Playback را انتخاب نمائید. در این مرحله بر روی نشان دوربین کلیک کنید . در این لیست به کانال ها، تاریخ و ساعت تصاویر دریافتی دسترسی دارید. پس از انتخاب تصویر و ساعت خود روی کلید start playback کلیک و آن را مشاهده نمائید.

آیا محدودیت خاصی برای اتصال دوربین IP به دستگاه XVR وجود دارد؟

باید گفت که تعداد اتصالات دوربین و دستگاه در دستگاه و کانال ذکر شده است. شما با بررسی پارت نامبر دستگاه XVR می توانید تعداد کانال های دسترس را بررسی کنید. به عنوان مثال XVR5416L قابلیت اتصال به 16 کانال را دارا می باشد.

توجه

کلیه محصولات داهوا در دیجی داهوا با گارانتی 25 ماهه به مشتریان گرامی ارائه می شود. لازم به ذکر است که دیجی داهوا برای مشتریان دارای کارت همکاری تخفیف ویژه ای را در نظر می گیرد. لذا در صورت دارا بودن این شرایط، در زمان با ارائه کارت همکاری از تخفیف ویژه دیجی داهوا بهره مند شوید. برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه کیفیت و مدل های محصولات Dahua و هچنین لیست قیمت دوربین داهوا با کارشناسان فنی دیجی داهوا در تماس باشید.

نحوه حذف دوربین های IP از دستگاه های NVR چطور انجام می شود؟

برای حذف دوربین IP باید نشانگر موس را چند لحظه بر روی صفحه فشار دهید و و گزینه Camera Registration را انتخاب کنید. در پایین صفحه لیست دوربین ها برای شما ظاهر می گردد. دوربین مورد نظر را انتخاب و در نهایت روی کلمه Delete کلیک کنید.

سوالات متداول

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

جهت تهیه محصولات و همچنین پاسخ به سوالات فنی
با شماره 02191006008 تماس حاصل نمایید.
مشاورین ما در دیجی داهوا آمادگی دارند با بهره گیری از کادر حرفه ای و متخصص
راهنما و مشاور شما برای بهترین انتخاب محصولات داهوا باشند.

3 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

17 − سیزده =

فهرست