مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن

مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن

آموزش داهوا

هم در خانه و هم محل کار داشتن دوربین های مداربسته همیشه یک ایده مناسب برای اهداف امنیتی است و اگر یک دوربین مداربسته همه کاره می‌خواهید، استفاده از یک دوربین IP می‌تواند ایده خوبی باشد زیرا می‌توان به راحتی از هر نقطه به ویژگی‌های آن دسترسی داشت. اما اگر بهترین ها را در این زمینه می خواهید هایک ویژن و دوربین داهوا می توانند گزینه های مناسبی باشند. از آنجایی که شما فقط یکی از موارد پیشنهادی را انتخاب خواهید کرد در اینجا با مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن آمده ایم تا بتوانید به سادگی این مقایسه را تا انتها انجام دهید و دوربین مداربسته مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن

درباره هایک ویژن

در مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن ،هایک ویژن با ارائه طیف گسترده ای از محصولات نظارتی و کیفیت ویدیویی عالی شناخته شده است. وقتی صحبت از دوربین‌های امنیتی به میان می‌آید، می‌توانید گزینه‌های درجه‌بندی خانگی و صنعتی را از Hikvision بیابید. حتی وقتی در مورد دوربین‌های نظارتی صحبت می شود راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در این برند ارائه می شود.

درباره داهوا

داهوا یکی دیگر از گزینه های محبوب و رایج برای کسانی است که به دنبال دوربین های نظارتی هستند. داهوا نه تنها دوربین می‌سازد، بلکه راه‌حل‌های دیگری مانند DVR، گزینه‌های ذخیره‌سازی، ماژول‌های کنترل، نمایشگرها و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، اگر می خواهید یک سیستم مدیریت نظارت کامل داشته باشید، داهوا می تواند گزینه مناسبی برای نیازهای شما باشد.فعالیت گسترده برند داهوا و همچنین تولید دوربین های مشابه برند هایک ویژن، از جمله دلایلی است که این برند را به رقیب سرسخت هایک ویژن می شناسند. 

مقایسه داهوا با هایک ویژن

اکنون که در مورد مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن اطلاعات بیشتری دارید، ممکن است علاقه مند باشید که بیشتر بدانید این دو گزینه چقدر با یکدیگر مقایسه می شوند. از این رو، ما در اینجا با یک مقایسه کامل بین هایک ویژن و داهوا هستیم که می تواند برای انتخاب مناسب عالی باشد.

تفاوت های اصلی بین هایک ویژن و داهوا

با وجود اینکه تفاوت های زیادی بین هایک ویژن و داهوا وجود دارد، اما در اینجا با موارد زیر هستیم که تفاوت های عمده این دو را تشکیل می دهند تا با در نظر گرفتن نکات زیر، به راحتی گزینه مناسب را انتخاب کنید:

  1. سخت افزار

قبل از در نظر گرفتن هر یک از ویژگی های نرم افزاری ارائه شده توسط هر یک از این دوربین ها، بررسی مشخصات سخت افزاری آنها بسیار حائز اهمیت است. هر دو دوربین هایک ویژن و داهوا دارای سنسورهای دوربین 4 مگاپیکسلی و بالاتر برای کیفیت تصویر با کیفیت بالا هستند. آنها همچنین دارای سنسور 1/3 اینچی برای عملکرد مناسب در نور کم هستند. جایی که فاصله کانونی آنها متفاوت است زیرا هایک ویژن لنزهای 4 میلی متری و 6 میلی متری را ارائه می دهد و داهوا با 2.8 میلی متر، 3.6 میلی متر عرضه می شود.

  1. پشتیبانی پروتکل و نرخ بیت

در مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن با شروع ویژگی‌های نرم‌افزاری این دوربین‌های مداربسته، ابتدا باید پشتیبانی پروتکل آن‌ها را بررسی کنید، زیرا این دوربین‌ها IP هستند و بدون داشتن پشتیبانی پروتکل مناسب، اتصال آنها به اینترنت آسان نخواهد بود. خوشبختانه، هر دو دوربین هایک ویژن و داهوا از ONVIF پشتیبانی می‌کنند. ( پروتکل های RTSP برای استفاده آسان از آنها به عنوان دوربین های IP ) در مورد نرخ بیت آنها، حتی اگر یک دوربین 6 مگابیت بر ثانیه برای یک دوربین IP کافی است، هایک ویژن برای 16 مگابیت در ثانیه رتبه بندی شده است و داهوا برای 10 مگابیت در ثانیه رتبه بندی شده است که هر دوی آنها بسیار مناسب هستند.

  1. تشخیص حرکت

از آنجایی که دوربین های هایک ویژن و داهوا برای نظارت ساخته شده اند، بهتر است در صورت هرگونه نفوذ به ملک شما به آنها هشدار دهند. برای همین، هر دو هایک ویژن و داهوا از تشخیص حرکت پشتیبانی می کنند. نه تنها این، بلکه داهوا حتی از تشخیص چهره و تشخیص اشیاء گم شده نیز پشتیبانی می کند که می تواند برای نظارت خودکار بسیار مفید باشد.و یکی از موارد در مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن میباشد.

  1. اندازه سنسور و توانایی در نور کم

یکی از بزرگترین مشکلات دوربین های نظارتی این است که کیفیت فیلمبرداری آنها در شب یا در شرایط نور کم نامناسب می شود. از این رو، بررسی اندازه سنسور و توانایی نور کم ارائه شده توسط آنها بسیار مهم است. این به این دلیل است که اندازه سنسور بزرگتر معمولاً باعث عملکرد بهتر در نور کم می شود. خوشبختانه همانطور که قبلا ذکر شد، هایک ویژن و داهوا دارای سنسورهای 1/3 اینچی هستند که برای ارائه عملکرد عالی در نور کم مناسب هستند.

  1. پروتکل ONVIF و RTSP

همانطور که در مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن قبلا ذکر شد، هایک ویژن و داهوا هر دو از ONVIF و همچنین پروتکل های RTSP پشتیبانی می کنند. اگر می خواهید درباره این موارد بیشتر بدانید، جالب است که بدانید ONVIF به دوربین شما اجازه می دهد تا با هر تجهیزات شخص ثالث و NVR استفاده شود. همانطور که برای RTSP، برای دسترسی مستقیم به جریان ویدئوی دوربین شما از طریق اینترنت مناسب است.

  1. ضبط صدا

افرادی که در زمینه نصب دوربین مداربسته هستند ممکن است بخواهند ضبط صدا همراه با فیلمبرداری را نیز داشته باشید، به خصوص اگر دوربینی را در جلوی درب ورودی نصب کنند. اگرچه تعداد کمی از دوربین های هایک ویژن از ضبط صدا پشتیبانی می کنند، داهوا در بسیاری از مدل های دیگر برای تطبیق پذیری همین کار را ارائه می دهد.

  1. رنگ در زمان شب

جدا از جزئیات ارائه شده توسط دوربین نظارتی شما در نور کم، باید رنگ های ارائه شده توسط آن را نیز بررسی کنید. این تضمین می کند که دیدن همه چیز به وضوح در فیلم های نظارتی آسان است. برای همین در مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن ، هایک ویژن از نظر دقت رنگ و نظارت آسان فیلم ها کمی بهتر است.

  1. گزینه لنز دوربین

در حالی که سنسور دوربین مداربسته کیفیت فیلمبرداری و عملکرد کم نور آن را تعیین می کند، لنز دوربین میدان دید ارائه شده توسط آن را به شما می گوید. از آنجایی که می‌خواهید همه چیز در فیلم‌های نظارتی شما به یکباره قابل مشاهده باشد، استفاده از فاصله کانونی کمتر برای میدان ویدیویی بالاتر همیشه توصیه می‌شود. خوشبختانه برای مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن ، هایک ویژن و داهوا هر دو گزینه های لنز دوربین عالی را ارائه می دهند. در حالی که هایک ویژن گزینه های لنزهای 2.8 میلی متری، 4 میلی متری، 6 میلی متری، 8 میلی متری و 12 میلی متری را ارائه می دهد، داهوا گزینه های لنزهای 2.8 میلی متری و 3.6 میلی متری را ارائه می دهد.

  1. حداقل روشنایی

حداقل درجه روشنایی یک دوربین مداربسته به شما در مورد حداقل نور مورد نیاز یک دوربین برای ضبط ویدیو می گوید. هر دوی این دوربین ها به لطف عملکرد کم نور، عملکرد یکسانی در این زمینه دارند.

  1. وزن و ابعاد

از آنجایی که ممکن است بخواهید دوربین نظارتی را روی سقف نصب کنید، هر دو هایک ویژن و داهوا مدل های سبک وزن را برای نصب آسان ارائه می دهند. در مورد ابعاد آنها، دوربین های هایک ویژن ابعادی در حدود 4.4 اینچ در 3.2 اینچ دارند و داهوا ابعاد 4.33 اینچ در 3.19 اینچ را ارائه می دهد که هر دو از نظر اندازه بسیار شبیه به هم هستند.

  1. برنامه ها

از آنجایی که یک دوربین IP به شما امکان می دهد با استفاده از اینترنت از هر جایی به جریان ویدیوی آنها دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید همین کار را از طریق تلفن هوشمند خود انجام دهید. بنابراین در مقایسه مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن ،هر دو برنامه‌های گوشی‌های هوشمند را برای دستگاه‌های اندروید و iOS ارائه می‌کنند و دوربین‌های IP مناسبی برای همه دارند.

همچنین دیگر تفاوت میان این دو دوربین ، قیمت دوربین داهوا و دوربین هایک ویژن میباشد که با توجه به کارایی و مدل هایی که دارند متفاوت از هم میباشند.قیمت، مهمترین فاکتور برای خریداری دوربین های هایک ویژن و داهوا خواهد بود. 

نتیجه گیری

پس از بررسی مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن همه عوامل مختلف ذکر شده در اینجا، باید ایده بسیار خوبی در مورد هایک ویژن و نمایندگی داهوا از نظر ارائه هر دوی اینها داشته باشید. در حالی که هر دوی آنها دوربین های مداربسته عالی هستند، اما تفاوت های خاص خود را دارند. اگرچه هیچ گزینه بهتر واضحی بین آنها وجود ندارد، مطمئناً می توانید با توجه به نیازها و نیازهای خود با بررسی تفاوت های موجود در بالا در این مقایسه برای هایک ویژن و داهوا، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

دیجی داهوا ارائه دهنده بهترین دوربین های امنیتی از برند داهوا میباشد که شما میتوانید با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب دوربین مداربسته مورد نظر خود را تهیه کنید.برای دریافت مشاوره و سفارش با کارشناسان ما با شماره 91006008-021 تماس حاصل فرمایید.کارشناسان ما همه روزه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز جهت خریدی مطمئن میباشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جهت تهیه محصولات و همچنین پاسخ به سوالات فنی
با شماره 02191006008 تماس حاصل نمایید.
مشاورین ما در دیجی داهوا آمادگی دارند با بهره گیری از کادر حرفه ای و متخصص
راهنما و مشاور شما برای بهترین انتخاب محصولات داهوا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

1 × 3 =

فهرست