حذف بخشی از تصاویر دوربین مداربسته

آموزش داهوا
  1. خانه
  2. آموزش داهوا
  3. حذف بخشی از تصاویر دوربین مداربسته

اگر شما نیز قصد دارید قسمتی از فیلم دوربین مدار بسته خود را حذف کنید در ادامه با ما همراه باشید. همانطوریکه امر ثبت و ضبط در دوربین های مدار بسته مهم و ضروری است ، مسئله حذف و خالی کردن حافظه دستگاه نیز امری مهم است . گاهی اوقات نیاز داریم که قسمتی از فیلم دوربین های مدار بسته حذف شود و گاهی نیز نمی خواهیم قسمتی حذف شود.در بسیاری از دوربین های مداربسته همچون دوربین داهوا قابلیتی برای حذف بخشی از تصویر را دارد که در ادامه با آن آشنا میشویم.

دیجی داهوا یکی از معتبرترین نمایندگی های برند داهوا میباشد که میتوانید انواع دوربین های مداربسته و تجهیزات مورد نظر آن را با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب از دیجی داهوا تهیه نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع دقیق تر از قیمت دوربین داهوا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

بخش هایی که در ادامه با هم می خوانیم:

  • علت حذف قسمتی از فیلم دوربین مداربسته چیست؟
  • حافظه دوربین مداربسته را می توان پاک کرد؟
  • حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق دستگاه DVR و NVR
  • حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق کامپیوتر
  • چگونه بخشی از فیلم دوربین مداربسته حذف شود

1. علت حذف قسمتی از فیلم دوربین مداربسته چیست؟

اگر در سیستم شما بخش هارددیسک گزینه Overwriteفعال باشد بعد از پر شدن حافظه ی هارد دستگاه شما فیلم های جدید را روی تصاویر قبلی ضبط می کند و به نحوی فیلم های گذشته حذف می شوند. و فیلم های جدید جایگزین حافظه ی انان می شوند. . قابلیتی نیز به نام Overwrite Protection وجود دارد که می توانید بازنویسی فیلم ها را به وسیله این قابلیت مدیریت کنید.

در برخی موارد ممکن است با بروز یک اتفاق تنها یک دوربین قادر به ضبط ان وقایع شده باشد و با حذف کلی فیلم ها ان قسمت مهم حذف می شود.

2 -حافظه دوربین مداربسته را می توان پاک کرد؟

جواب این سوال بله است ، شما می توانید حافظه دوربین مدار بسته را پاک کنید، برای اینکار شما در زمان پاک کردن حافظه کل حافظه را پاک می کنید و نمی توانید بخشی را حذف کنید.امکان نگهداری قسمتی از فیلم در سیستم های ایران وجود ندارد اگر می خواهید فیلم دوربین مدار بسته خود را حذف کنید به دو روش می توانید این کار را انجام دهید.

  1. حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق دستگاه DVR و NVR
  2. حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق کامپیوتر

3-حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق دستگاه DVR و NVR

برای حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق دستگاه DVR  و NVR لازم است ، دوربین مدار بسته روشن باشد و طبق مراحل زیر عمل شود:

مرحله اول: گزینه HDD را انتخاب و کلیک کنید.

مرحله دوم:با ورود به به پنجره مربوط به هارد (حافظه) لیستی از هارد دیسک های که در دستگاه موجود ومتصل هستند برای شما نمایش داده می شود.

مرحله سوم: هارد دیسکی که مد نظر شما است را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: روی دکمه Init در پایین کادر کلیک کنید

مرحله پنجم: سپس دکمه OK را کلیک کنید، فرمت هارد آغاز می شود.

4- حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق کامپیوتر

اگر شما دانش کامپیوتری دارید می توانید با توجه به این دانش از یک طریق دیگر فیلم های دوربین مدار بسته را فرمت کنید،باید برای این کار از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید. غیر از هارد دستگاه DVR  و NVR در برخی از مدل های دوربین مداربسته تصاویر در SD کارت نیز ذخیره می شوند.

حذف فیلم دوربین مداربسته از کارت حافظه

برای فرمت تصاویر دوربین مداربسته از کارت حافظه باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آن ابتدا دستگاه را خاموش و کارت حافظه را خارج کنید.

مرحله دوم: با استفاده از یک رم ریدر کارت را را به کامپیوتر متصل کنید.

مرحله سوم: در بخش درایوها حافظه را مشاهده می کنید،همان کاری که برای فر مت کردن یک درایو انجام می دهید برای کارت حافظه نیز انجام دهید.

نکته: قبل از حذف به تمام تصاویر و فیلم ها دقت کنید که مبادا موارد مهم را حذف کنید.

حذف تصاویر دوربین مداربسته از هارددیسک

اگر قصد دارید که تمام اطلاعات هارد را حذف کنید علاوه بر روش های کهبیان شد روش دیگری نیز وجود دارد که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

مرحله اول:ابتدا دستگاه را خاموش کرده و هارد را جدا کنید.

مرحله دوم: هارد را به یک کامپیوتر متصل کنید.

مرحله سوم: در قسمت My Computer  یا This PCمی توانید هارد را مشاهده کنید.

مرحله چهارم : وارد درایو هارددیسک شوید و بخش های مورد نظر را انتخاب و حذف نمائید.

5-چگونه بخشی از فیلم دوربین مداربسته حذف شود

با توجه به مدل های سیستم مدار بسته در ایران ، سیستم های که در ایران وجود دارد قابلیت حذف بخشی از فیلم دوربین مدار بسته را ندارد.با این وجودمی توان ترتیبی به خرج داد که دوربین تصاویر را به طور کامل ضبط نکند و تنها بخشی از فیلم را حذف کند.در ادامه چگونگی انجام ان را خواهیم گفت:

تعیین زمان بندی در ضبط فیلم

اگر برای سیستم دوربین مدار بسته خود یک بازه زمانی مشخص تعیین کنید ، دوربین شما تنها در ان بازه تصویر را ضبط می کند.و تصاویر دوربین در بازه غیر از بازه تعیین شده ضبط نخواهد کرد. به طور مثال می توانید دوربین را در بازه زمانی شب ها فعال کنید و یا در زمان عدم حضور خود در دفترتان ضبط تصاویر انجام شود. برای دستیابی سریع به تصاویر ضبط شده در بازه زمانی خاص، جدول زمانبندی بسیار کمک کننده است.

استفاده از ماسک کردن تصاویر هنگام ضبط (Privacy Mask)

در برخی از دوربین های مداربسته ویژگی ماسک کردن یا سانسور تصویر وجود دارد. استفاده از این ویژگی این امکان را می دهد که برخی از مناطق محدوده دید دوربین را تار و یا مسدود کنید. به این ترتیب مشاهده و ضبط تصویر از آن بخش ممکن نیست. 

سخن آخر 

اگر بعد از مطالعه مطالب ارائه شده بازهم مشکلی در حذف تصاویر داشتید می توانید با کارشناسان ما با شماره 91006008-021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان مجموعه دیجی داهوا بهره مند شوید.

آیا کسی می تواند ضبط های نظارتی را با هک حذف کند ؟

بله، اگر شخصی به صورت  غیر قانونی و با نفوذ به سیستم‌ ها و دستگاه ‌ها توانایی هک کردن دوربین ‌های مداربسته را داشته باشد، احتمالاً قادر به حذف ضبط‌ های دوربین مدار بسته خواهد بود. اگر شخصی به خانه شما وارد شود و دوربین ‌ها را بردارد، می‌تواند تمام ویدیو های مربوط را حذف کند. همچنین، ممکن است کسی بخواهد بخشی از فیلم‌ های CCTV را بدون اطلاع شما پاک کند.

اما باید توجه داشت که برخی از دوربین‌ های IP داهوا با رعایت امنیت مجهز شده‌اند این دوربین ‌ها از رمزنگاری SSL برای رمز نگاری ویدیویی و فیلم ‌های دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. همچنین از رمزنگاری WPA2-AES برای ایمن ‌سازی شبکه    WiFi  کاربران و از SSL-TLS برای رمزنگاری و احراز هویت در ارسال فیدهای ویدیویی در شبکه‌ های نا امن استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، برخی از دوربین‌ های امنیتی قابلیت ارسال هشدارهای ایمیلی دارند. این به معنای این است که صاحبان دوربین می‌توانند عکس ‌ها یا ویدیو های کوتاهی از وقوع حوادث به گوشی ‌های همراه یا سرور FTP خود ارسال کنند. بنابراین، اگر هر اتفاق ناگواری رخ دهد، آن‌ ها به سرعت مطلع می‌شوند.

علاوه بر این، برخی از دوربین ‌های امنیتی از ذخیره ‌سازی ابری پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، حتی اگر ضبط‌ های CCTV را از بین ببرید و دستگاه ذخیره‌سازی محلی را نیز از بین ببرید، صاحبان دوربین همچنان کپی از فیلم‌ها را در ابر امن دارند. اما اگر دسترسی ادمین داشته باشید، داستان متفاوت خواهد بود. در این صورت، می‌توانید به دلخواه ویدیو های CCTV را حذف کنید و این کار به‌طور اصولی به 3 روش زیر انجام می‌شود:

  • حذف کردن هارد درا یو دوربین :

در این صورت کل هارد درایو دوربین پاک می‌شود و همه ویدیو ها حذف می‌شوند.

  • تنظیمات حذف خودکار :

برخی از دوربین ‌های مداربسته دارای تنظیمات حذف خودکار هستند که به‌طور دوره‌ای ویدیوها را حذف می‌کنند تا فضای ذخیره‌سازی را آزاد کنند.

  • ریست تنظیمات به حالت کارخانه :

با بازگردانی دوربین به حالت کارخانه، تمام تنظیمات و ویدیو های ذخیره شده پاک می‌شوند.

 

 

حذف تصاویر دوربین مداربسته از کارت حافظه SD

  • استخراج کارت حافظه SD :

ابتدا کارت حافظه SD را از دوربین مداربسته خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که دوربین خاموش است تا هیچ فایلی در حال ضبط نباشد.

  • اتصال کارت حافظه به کامپیوتر:

کارت حافظه را با استفاده از یک خواننده کارت حافظه به کامپیوتر متصل کنید.

  • باز کردن کارت حافظه:

 پس از اتصال کارت حافظه به کامپیوتر، آن را از طریق مای کامپیوتر یا فایل‌ مدیریت کامپیوتر باز کنید.

  • حذف فایل ‌ها:

در پوشه‌ های مربوط به دوربین مداربسته، فایل ‌های ضبط شده را بیابید و با استفاده از گزینه حذف یا دکمه ‌های Delete روی کیبورد، فایل ‌های مورد نظر را پاک کنید.

  • تأیید حذف:

مطمئن شوید که پیغا می که از حذف فایل ‌ها می‌آید را تأیید می‌کنید تا فایل‌ ها به طور دائمی از کارت حافظه حذف شوند.

  • ایمن‌ سازی و خروج:

پس از حذف تصاویر دوربین مداربسته، کارت حافظه را از کامپیوتر خارج کنید و با دقت به دوربین مداربسته برگردانید. توجه داشته باشید که حذف تصاویر از کارت حافظه SD بدون امکان بازیابی است. لذا مطمئن شوید که فایل‌ های موردنظر را بدون اشتباه حذف کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که این روش فقط برای حذف تصاویر از کارت حافظه SD استفاده می‌شود و اگر تصاویر روی دیگر دستگاه ذخیره‌سازی مانند DVR یا NVR ضبط شده باشند، باید با روش ‌های دیگری به حذف آن‌ ها بپردازید.

آیا می توان فیلم دوربین مدار بسته را بازیابی کرد ؟

بله، می توان فیلم‌ های دوربین مداربسته حذف شده  را بازیابی کرد. اطلاعات ویدیویی همچنان در حافظه دستگاه یا کارت حافظه باقی می‌مانند تا زمانی که با دیگر داده‌ها بازنویسی نشوند. این به این معناست که اگر فیلم‌ های دوربین مداربسته شما حذف شده باشند، تا زمانی که از کارت حافظه جدیدی استفاده نکنید و فضای آن با دیگر داده‌ها پر نشود، می‌توانید با استفاده از ابزارهای خاصی این فیلم ‌ها را بازیابی کنید.

برای بازیابی فیلم‌ ها می‌توانید از نرم‌ا فزارهای بازیابی اطلاعات ویدیویی استفاده کنید. این نرم ‌افزارها قادر به اسکن حافظه دستگاه یا کارت حافظه و بازیابی فایل ‌های حذف ‌شده هستند. با اجرای این نرم ‌افزارها و دنبال کردن مراحلی که نشان داده می‌شوند، می‌توانید فیلم‌ های دوربین مداربسته حذف ‌شده را بازیابی کنید.

سوالات متداول

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جهت تهیه محصولات و همچنین پاسخ به سوالات فنی
با شماره 02191006008 تماس حاصل نمایید.
مشاورین ما در دیجی داهوا آمادگی دارند با بهره گیری از کادر حرفه ای و متخصص
راهنما و مشاور شما برای بهترین انتخاب محصولات داهوا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

18 + 20 =

فهرست