نگاهی به تکنولوژی مادون قرمز دوربین مداربسته

نگاهی به تکنولوژی مادون قرمز دوربین مداربسته

آموزش داهوا

اکثر دوربین های مداربسته موجود در بازار تجهیزات نظارتی مجهز به یک یا چند IR LED هستند که سبب دریافت تصاویر واضح در محیط های کم نور یا مطلقا تاریک می شود. نور این LED پس از ساطع شدن و برخورد با جسم، این نور توسط فیلتر IR cut دریافت می شود. در این صورت هنگامی که نوری در محیط در وجود نداشته باشد یا محیط بسیار کم نور باشد تصاویر هم چنان با وضوح نسبتا خوبی دریافت می شود. در این مطلب با دوربین داهوا همراه باشید تا به بررسی تکنولوژی مادون قرمز دوربین مداربسته و انواع IR LED ها بپردازیم.

همچنین قیمت دوربین داهوا مجهز به مادون قرمز را با سایر مدل های معمولی مقایسه می کنیم.

نگاهی به تکنولوژی مادون قرمز دوربین مداربسته

تکنولوژی مادون قرمز دوربین مداربسته; LED ها چگونه عمل می کنند؟

LED های مادون قرمز در هنگام روشن کردن فضا، عواملی نظیر زاویه دید دوربین، فاصله سوژه با دوربین، شدت تابش نور LED و … را در نظر نمی گیرند. همین امر سبب می شود با نزدیک شدن شی به لنز دوربین، شی را بیش از حد سفید ببینیم. برای موارد با اهمیت نظیر تشخیص چهره یا خواندن پلاک، این امر می تواند مشکل ساز باشد

تنظیم شدت نور

برخی از دوربین های مداربسته این قابلیت را دارند که با توجه به محیط و میزان فاصله سوژه تا لنز، شدت تابش نور LED مادون قرمز را تنظیم کنند. تنظیم شدت نور مادون قرمز می تواند در فضاهایی کم تردد بسیار کارآمد باشد اما چنانچه اشیا دائما در حال تحرک باشند این موضوع چندان مفید نخواهد بود و دوربین مداربسته قادر به تامین امنیت محیط و افراد نخواهد بود.

برخی از برندهای عرضه کننده دوربین مداربسته در جهان، توانسته اند تکنولوژی هایی را عرضه کنند که سبب بهبود تصویربرداری در شب شود. چنانچه سوژه مورد نظر پر تردد باشد، با استفاده از این تکنولوژی می توانید تصویربرداری در طول شب را با کیفیت و جزئیات نسبتا مطلوبی انجام دهید. این تکنولوژی، دوربین مداربسته را قادر می سازد تا با توجه به فاصله شی تا لنز، مقدار و شدت تابش LED ها را کاهش یا افزایش دهد.

نگاهی به تکنولوژی مادون قرمز دوربین مداربسته

مادون قرمز در دوربین های اسپیددام و یا PTZ

یکی از مشکلاتی که دوربین های مداربسته دارای زوم با آن مواجه هستند  این است که با زوم بر روی نقطه ای در فواصل دور یا تغییر زاویه دید، LED ها قادر نیستند میزان نور خود را با تغییر زاویه دید مطابقت دهند بنابراین نور مادون قرمز در این نوع از دوربین ها کاربردی نخواهند داشت. برای رفع این مشکلات، برخی از کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته از از LED های مادون قرمز قدرتمند بر روی دستگاه های خود بهره گرفته اند اما استفاده از LED ها مشکلات خاص خود را دارند:

  • قیمت این LED ها نسبتا بالا می باشد
  • تغذیه این LED ها مشکل بوده و در برخی موارد نیاز به کابل کشی مجزا خواهد داشت.
  • اتلاف انرژی در این نوع از LED ها نسبتا زیاد است.

مواردی که عنوان شد سبب گردید تا مجددا برندهای تولید کننده افدام به عرضه یک فناوری جدید نمایند. در این فناوری، دو سری LED بر روی دوربین مداربسته نصب می گردد که هرکدام از آن ها در شرایط خاص فعال می گردد. هر سری از این LED های مادون قرمز دارای زاویه تابش و شدت تابش نور متفاوتی می باشند که سبب می شود میزان اتلاف انرژی یا نیاز به منبع تغدیه اضافه در این مدل ها از بین برود به این شکل LED های مادون قرمز می توانند در شرایط مختلف بهترین تصویر را ارئه نمایند.

 

دیجی داهوا به عنوان مرجع تخصصی بررسی، آموزش و فروش دوربین مداربسته Dahua با برخورداری از تیم فنی حرفه ای و کارشناسان مجرب می توانند بهترین دستگاه را مطابق با بودجه شما در اختیار شما قرار می دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جهت تهیه محصولات و همچنین پاسخ به سوالات فنی
با شماره 02191006008 تماس حاصل نمایید.
مشاورین ما در دیجی داهوا آمادگی دارند با بهره گیری از کادر حرفه ای و متخصص
راهنما و مشاور شما برای بهترین انتخاب محصولات داهوا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

یک × 3 =

فهرست