فعالسازی صدا در دوربین

فعالسازی صدا در دوربین چیست؟

آموزش داهوا

گاها برای کنترل همه جانبه نیاز به فعالسازی صدا در دوربین داهوا می باشد. این کار به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند علاوه بر کنترل تصویری بتوانند صدای موجود در محیط را کنترل نمایند. این دوربین ها گزینه مناسبی در محیط کار می باشند. زیرا کارفرمایان و مدیران می توانند از راه دور بر عملکرد پرسنل و وقایع محیط کار نظارت کامل داشته باشند. علاوه بر دریافت صدا کاربران می توانند با افراد در محیط نیز صحبت نمایند. نام این تکنولوژی در این صنعت (Two-Way Talk) نامیده می شود. لپ تاپ یا کامپیوتر برای فعالسازی صدا در دوربین مورد نیاز است. لازم به ذکر است که دوربین بایستی از نوع تحت شبکه باشد. شرکت Dahua با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تجهیزات نظارتی مجهز به ضبط و پخش صدا ایجاد نموده است. 

راه دیگر برای تنظیم فعالسازی صدای دوربین های مداربسته اتصال دوربین های دارای وردی صدا به دستگاه ذخیره ساز داهوا می باشد.

برای فعالسازی صدا در دوربین های مداربسته چه کارهایی را باید در ابتدا انجام دهیم؟

1. استفاده از دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه با قابلیت ورودی و خروجی صدا
2. استفاده از میکروفون و آداپتور (در صورتی که دوربین خود مجهز به میکروفون است نیازی به استفاده از میکروفون خارجی برای فعالسازی صدا در دوربین نمی باشد.)

چگونه دستگاه ذخیره ساز را به کامپیوتر وصل کنیم؟

مرحله اول: اتصال دستگاه

برای انجام این کار در ابتدا باید میکروفون را به اولین درگاه ورودی صدا وصل کنیم. سپس بایستی بلندگو را به درگاه خروجی صدا در پشت کیس وصل کنیم. پس از این مرحله از صفحه مرورگر وب کانال مربوطه و سپس صدای دو طرفه را انتخاب نمائید.

چگونه از دستگاه تست صدا بگیریم؟

انجام تست صدا در این دستگاه ها بسیار ضروری است . به منظور اطمینان از اتصال میکروفون با دستگاه و همچنین کامپیوتر با شبکه بایستی از اسپیکر خروجی صدا را در یافت نمائید. در غیر این صورت بایستی اتصالات نرم افزاری و سخت افزاری را مجددا کنترل نمائید. فعالسازی صدا در دوربین در بخش های پائینی این مقاله ذکر شده است. 

چگونه کیفیت صدای خروجی و فعالسازی صدا در دوربین را تنظیم کنیم؟

گام اول:

از طریق وب به صفحه تنظیمات دوربین داخل شوید.

گام دوم:

برای دسترسی به تنظیمات صدا باید وارد صفحه Audio شوید . روی Setup کلیک کنید و سپس از تب Camera گزینه Audio را انتخاب کنید

گام سوم :

در گزینه encode گزینه enable یا فعالسازی را انتخاب نمائید. گزینه encode mode را روی حالت G.711A قرار دهید و Sampling Frequency را روی 16k انتخاب نمائید.

گام چهارم :

در این قسمت باید نوع صدا را انتخاب نمائید. در منوی Audioin Type با فعال سازی یا غیر فعالسازی Noise Filter می توانید نویز موجود در صدا را حذف نمائید و به صدایی بسیار با کیفیتی دسترسی داشته باشید.

گام پنجم:

برای دریافت تصاویر به صورت زنده یا Live دوربین مداربسته صدا دار را انتخاب کنید.

گام ششم:

به منظور صحبت کردن و انتقال صدا و فعالسازی صدا در دوربین به مخاطبان آیکون میکروفون موجود در صفحه را انتخاب نمائید.

فعالسازی صدا در دوربین

فعالسازی صدا در دوربین

کلیه محصولات داهوا در شرکت دیجی داهوا با گارانتی 25 ماهه به مشتریان گرامی ارائه می شود. لازم به ذکر است که شرکت دیجی داهوا برای مشتریان دارای کارت همکاری تخفیف ویژه ای را در نظر می گیرد. لذا در صورت دارا بودن این شرایط، در زمان با ارائه کارت همکاری از تخفیف ویژه دیجی داهوا بهره مند شوید. برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه کیفیت و مدل های محصولات داهوا و هچنین لیست قیمت دوربین داهوا با کارشناسان فنی دیجی داهوا در تماس باشید. 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جهت تهیه محصولات و همچنین پاسخ به سوالات فنی
با شماره 02191006008 تماس حاصل نمایید.
مشاورین ما در دیجی داهوا آمادگی دارند با بهره گیری از کادر حرفه ای و متخصص
راهنما و مشاور شما برای بهترین انتخاب محصولات داهوا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

1 × 2 =

فهرست