دوربین داهوا 1400dp

راهنمای خرید دوربین داهوا 1400dp

آموزش داهوا

امروز در مقایسه با گذشته شاهد هستیم که جرایم بیشتری در جامعه در حال رخ دادن است. وقوع این جرایم به ویژه سرقت سبب شده است تا شهروندان کمتر احساس آرامش خاطر داشته باشند. در حال حاضر یکی از بهترین روش هایی که می تواند سبب کاهش بروز جرم و سرقت شود، استفاده از دوربین های مدار بسته در محیط است. اولین و مهم ترین مزیتی که نصب دوربین مدار بسته در اختیار ما قرار می دهد تامین امنیت بیشتر محیط و نظارت مستمر بر فعالیت های صورت گرفته در آن محیط است. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته با برندهای مختلف در بازار تجهیزات نظارتی موجود هستند که با توجه به نیاز محیط می توانید آن را خریداری نمایید. دوربین داهوا 1400dp محصولی است که در این مطلب از دوربین داهوا به معرفی آن می پردازیم.

همچنین خواهیم گفت که چرا قیمت دوربین داهوا 1400dp از دیگر مدل های آن کمتر است.

دوربین داهوا 1400dp – ویژگی ها و قابلیت ها

دوربین داهوا 1400dp که دارای پارت نامبر DH-HAC-HFW1400DP می باشد دربرگیرنده طیف وسیعی از ویژگی ها نظیر بدنه مستحکم، سهولت نصب و راه اندازی، ارائه تصویر واضح، 2 نوع خروجی ویدئویی و … است. در کنار تمامی ویژگی های بی نظیر این محصول، قیمت کاملا اقتصادی آن سبب شده تا میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. از دیگر مزایای این  دوربین می توان به سازگاری بالای آن با سوئیچ های SMB  اشاره کرد. در این مطلب از دیجی داهوا قصد داریم به معرفی این دستگاه بپردازیم.

دوربین مدار بسته 1400DP

HDCVI

عموما در ساخت دوربین های مداربسته 2 نوع تکنولوژی بسیار معروف هستند: HDCVI و IP. همانطور که در مشخصات فنی محصول نیز عنوان شده است، دوربین داهوا 1400DP از نوع دوربین های آنالوگ HD می باشد. دوربین های HDCVI پروسه انتقال و دریافت داده ها را به شکل آنالوگ و روی بستر کابل کواکسیال انجام می دهند. در مقایسه با دوربین های مدار بسته تحت شبکه، این دستگاه ها کیفیت تصویر نسبتا پایین تری ارائه می کنند. این ویژگی سبب می شود تا دوربین های HDCVI قیمت پایین تری نیز در مقایسه با سایر محصولات داشته باشند البته باید در نظر داشت کیفیت تصویر 4 مگاپیکسل این دوربین مداربسته سبب می شود تصاویر را با کیفیت بهتر و جزئیات بیشتری دریافت نمایید.

لنز ثابت

مهم ترین قسمت یک دوربین مدار بسته لنز تصویر آن می باشد به نحوی که کیفیت ساخت لنز بر روی کیفیت تصویر خروجی تاثیر گذار است. بنابراین در هنگام خرید یک دوربین مداربسته باید به نوع لنز توجه بسیار زیادی نمود. به طور کلی لنز دوربین مداربسته بر اساس تغییر فاصله کانونی در 2 نوع موجود می باشد: ثابت ( Fixed ) و متغیر (Varifocal).

fixed

لنز ثابت یا fixed، همانطور که از نام آن مشخص است، قابلیت تغییر فاصله کانونی را در اختیار شما قرار نمی دهند. این لنزها برای یک بار (روی موقعیت مناسب) تنظیم می شوند و پس از نصب دوربین دیگر قابل تغییر نخواهد بود. به عبارت ساده تر، وجود لنز ثابت، یک زاویه دید ثابت در اختیار شما قرار می دهد. دوربین داهوا 1400dp از یک لنز ثابت 3.6mm برخوردار است.

varifocal

نوع دیگر لنزهای دوربین مداربسته، لنزهای وریفوکال یا متغیر قرار دارند. همانطور که متوجه شده اید، این نوع لنزها قابلیت تغییر فاصله کانونی را در اختیار شما قرار می دهند از این رو می توانید در زمان نصب، آن را بر روی مقدار مورد نظر تنظیم نمایید. لازم به ذکر است هرچه میزان فاصله کانونی را پایین تر تنظیم کنید، زاویه دید بیشتری در اختیار خواهید داشت.

IP67

کدهای IP یا کد Ingress Protection، استانداردهایی هستند که میزان مقاومت محفظه دستگاه های مکانیکی و الکتریکی را در مقابل عوامل مختلف رده بندی می کند. این عوامل می توانند گرد و خاک، آسیب های فیزیکی یا نفوذ آب باشد. این استاندارد اولین بار توسط IEC مطرح شد. بدنه دوربین داهوا 1400dp از جنس آلومینیوم است و دارای استاندارد محافظتی IP67 است. این استاندارد نشان می دهد دستگاه در برابر نفوذ گرد و خاک، آب و یا بروز صدمات فیزیکی از مقاومت بالایی برخوردار است بنابراین می توانید از این دوربین به صورت outdoor نیز استفاده نمایید.

دوربین داهوا و فناوری Smart IR

یکی از سوالات متداولی که به وفور از تکنسین های نصب و کارشناسان فروش پرسیده می شود این است که “Smart IR” چیست؟ Smart IR یکی از فناوری هایی است که برخی از دوربین های مدار بسته به آن مجهز شده اند. وظیفه این تکنولوژی، تنظیم شدت نور LED مادون قرمز دوربین است به نحوی که با نزدیک شدن اشیا به لنز، نور مادون قرمز سبب روشن شدن بیش از حد تصاویر نشود. دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HFW1400DP از فناوری Smart IR برخوردار است.

دوربین داهوا 1400DP

 

چرا دوربین داهوا 1400dp را انتخاب کنیم؟

در میان برندهای مطرحی که در بازار ایران موجود هستند، برندهای هایک ویژن و داهوا از محبوبیت بسیار بالاتری برخوردار هستند اما به طور قطع نمی توان گفت کدام یک بر دیگری برتری دارد. هایک ویژن به لحاظ تکنولوژی کمی پیشرفته تر است داهوا است اما داهوا در تلاش است تا به تکنولوژی های روز دنیا دست یابد. دوربین مدار بسته داهوا به لحاظ اقتصادی مناسب تر هستند و با در نظر گرفتن نیاز کاربران توانسته اند محصولی بسیار مناسب عرضه کنند. هر دوی این محصولات از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر بخواهیم برخی از دلایل انتخاب دوربین داهوا 1400DP را بیان کنیم باید بگوییم:

  • این دوربین به دلیل جنس بدنه و استاندارد IP67 طول عمر بسیار بالایی دارد.
  • کیفیت تصویر 4 مگاپیکسلی آن سبب می شود تصاویر را با جزئیات بالاتری دریافت کنید.
  • از قابلیت دید در شب با فناوری Smart IR پشتیبانی نموده و حداکثر فضای 80 متری را تحت پوشش قرار می دهد.
  • 2 خروجی تصویر قابل سوئیچ در اختیار شما قرار می دهد.

چنانچه دوربین داهوا را از نمایندگی رسمی داهوا در تهران خریداری کنید محصولی با کیفیت بسیار بالا با گارانتی معتبر در اختیار شما قرار می گیرد.

جمع بندی

دوربین داهوا 1400dp محصولی بسیار محبوب و پر کاربرد از برند داهوا است. این محصول با دارا بودن کیفیت 4 مگاپیکسل است و می تواند تصویر را با جزئیات بسیار بالایی در اختیار شما قرار دهد. بدنه آلومینیومی این دستگاه با برخورداری از استاندارد IP67 به دستگاهی قدرتمند در زمینه تجهیزات نظارت تصویری تبدیل شده است. محصولی که در اختیار شما قرار دارد از فناوری دید در شب با تکنولوژی smart IR پشتیبانی می کند و می تواند مسافت 80 متری را تحت پوشش قرار می دهد. به طور کلی این دوربین مداربسته محصولی اقتصادی است و می تواند به شکل indoor و outdoor مورد استفاده قرار گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

جهت تهیه محصولات و همچنین پاسخ به سوالات فنی
با شماره 02191006008 تماس حاصل نمایید.
مشاورین ما در دیجی داهوا آمادگی دارند با بهره گیری از کادر حرفه ای و متخصص
راهنما و مشاور شما برای بهترین انتخاب محصولات داهوا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پانزده − 6 =

فهرست