آموزش نصب دوربین مداربسته داهوا

آموزش نصب دوربین مدار بسته pdf و فیلم

آموزش داهوا

برای تامین نیازهای امنیتی بهره ‌گیری از دوربین ‌های مداربسته یک انتخاب هوشمندانه می ‌باشد. این سیستم یک ناظر دائمی به شمار می ‌رود و نصب آن در منزل و محل کار بسیار توصیه می ‌شود چرا که امنیت را تأمین می ‌کند. اما نکته جالب توجه اینجاست که قبل از نصب باید مواردی را در نظر داشته باشید تا نتایج رضایت بخشی دریافت کنید. کمپانی  دوربین داهوا سال ‌هاست که در حوزه سیستم ‌های امنیتی و حفاظتی مشغول به فعالیت می‌ باشد و بهترین محصولات نظارت تصویری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می ‌دهد. داهوا تاکنون اختراعات زیادی را به ثبت رسانده و در جهان رتبه برتر محصولات امنیتی را به خود اختصاص داده است.

این شرکت در سراسر دنیا نمایندگی‌ های فعال دارد و بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه می ‌دهد. شما علاوه بر خرید محصولات با کیفیت باید به موقعیت و مراحل راه اندازی دوربین مداربسته هم توجه داشته باشید. در این مقاله علاوه بر اقدامات پیش از نصب، آموزش نصب دوربین مداربسته داهوا ، مراحل نصب و مکان ‌های مناسب جهت قرار دادن سیستم‌ های مداربسته را به شما آموزش خواهیم داد.

اقدامات لازم پیش از نصب دوربین مداربسته

قبل از راه اندازی سیستم امنیتی، باید اقداماتی صورت گیرد، تا کار به خوبی پیش رود. اقدامات قبل از نصب دوربین شامل موارد زیر است. برای آموزش نصب دوربین مداربسته داهوا لازم است که قبلش این اقدامات صورت گیرد.

توجه به تعداد دوربین‌های مورد نیاز

با توجه به نیاز خود و وسعت ناحیه ‌ای که قرار است تحت نظارت قرار بگیرد، تعداد دوربین‌ ها مشخص می‌ گردد. جهت برقراری امنیت کامل، با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا تعداد آن‌ها را تعیین کند. خودتان هم می ‌توانید به طور تقریبی تعداد دوربین‌ ها را حدس بزنید، اما در نهایت نصاب‌ ها تصمیم می ‌گیرند که چه تعداد نیاز است.

منبع تغذیه

قطعی برق همیشه و در همه جا وجود دارد، پس اهمیت دادن به این موضوع بسیار ضروریست. استفاده از یک منبع تغذیه مناسب نظارت بی‌ وقفه را تضمین می ‌کند. افزون بر منبع تغذیه ثابت، استفاده از یک پشتیبان برق قابل اطمینان از اقدامات مهم قبل از راه‌ اندازی سیستم امنیتی می ‌باشد.

تصمیم ‌گیری درباره نحوه مشاهده تصاویر

موضوعی که باید به آن توجه ویژه‌ ای نشان دهید، این است که شما می ‌خواهید چگونه سیستم خود را رصد کنید؟ اگر قصد دارید با استفاده از اینترنت این کار را انجام دهید، تهیه کابل اترنت بسیار مهم است. این کابل تمام دیتاها را به راحتی انتقال می‌ دهند. دریافت آدرس ip جهت ضبط ویدئوی دیجیتال این امکان را برای بررسی و ضبط آسان فراهم می ‌کند.

انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن DVR و NVR

Dvr همان ضبط کننده فیلم دیجیتال است و nvr ضبط کننده فیلم شبکه می باشد. جای گذاری این دو سیستم جهت ایمن ‌سازی بسیار با اهمیت است، چرا که تمام تصاویر و ویدئوها در این سیستم ‌ها ذخیره می‌ شوند. اگر این دو دستگاه مهم در دسترس قرار داده شوند، به راحتی توسط افراد متجاوز به سرقت می ‌روند.

موقعیت یابی دوربین‌ها

در گذشته دوربین‌ ها در معرض دید عموم قرار داشتند و باعث هشدار به سارقان می ‌شدند. اما امروزه بیشتر مردم، داشتن دوربین مخفی را ترجیح می ‌دهند که علاوه بر پنهان شدن از چشم افراد، در برابر شرایط نامساعد جوی هم محافظت می ‌گردد. وقتی سیستم مدار بسته در شکاف قرار می ‌گیرد، از وزش باد تند و باران در امان می ‌باشد.

سالم بودن تجهیزات

شما باید قبل از نصب از سالم بودن تجهیزات مانند دوربین‌ها، فیش‌ها، کابل‌ها و دستگاه dvr اطمینان حاصل کنید.

مراحل نصب دوربین مداربسته

پس از آماده سازی فضا نوبت به آموزش نصب دوربین مداربسته داهوا می‌ رسد. روش کار گذاری این سیستم نیاز به کمک کارشناسان حرفه ‌ای و مهندسی دقیق توسط آن‌ ها دارد. نصب دوربین مدار بسته به دو‌صورت امکان پذیر است. نوع بی سیم آن که در فضاهای کوچک کار گذاشته می‌ شود. نوع دیگر آن هم نیاز به کابل ‌کشی دارد و با استفاده از تجهیزات مربوطه، سیم‌ کشی ‌ها و حفره‌های ایجاد شده را مخفی می ‌کنند. قبل از نصب باید با توجه به اهداف خود، نقشه دقیقی جهت محل قرار گرفتن دوربین‌ ها ترسیم نمایید.

طراحی نقشه باعث کوتاه ‌تر شدن فاصله سیم کشی تا منبع تغذیه و dvr می ‌گردد. زاویه دید استاندارد سیستم مدار بسته برای ارائه تصویر مناسب، ۹۰ درجه می ‌باشد، به طوری که اگر دوربین‌ در گوشه اتاق مربعی شکل نصب شود، کل فضا را پوشش می ‌دهد. برای آموزش نصب دوربین مداربسته داهوا باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

مرحله اول

انتخاب نوع دوربین در مراحل نصب بسیار تاثیر گذار است. مدل وای ‌فای و باتری ‌خور انعطاف پذیری و نصب آسان ‌تری دارد. اگر نوع وایرلس آن را تهیه نمایید، نیاز به سیم کشی و ایجاد حفره ندارد. انتخاب نوع محصول امنیتی بستگی به اهداف شما و مکان مورد نظرتان دارد.

مرحله دوم

جهت کاهش هزینه ‌ها باید تعداد دوربین ‌ها به حداقل برسد. این امر بستگی به محل قرارگیری آن‌ ها دارد. انتخاب مکان مناسب برای نصب، کارایی سیستم ‌و امنیت را بالا می ‌برد، همچنین در هزینه ‌ها صرفه جویی می‌ شود. پس در قسمتی اقدام به نصب کاور و پایه دوربین کنید، که تمام فضا را پوشش دهد.

قیمت دوربین داهوا

مرحله سوم

در این مرحله ابزارهای مورد نیازتان را آماده کنید. شما جهت نصب و راه ‌اندازی سیستم امنیتی نیاز به پیچ، کابل، قلاب، دریل برقی، آداپتور و… دارید. پک‌ های کامل دوربین مداربسته به دلیل مجهز بودن ابزار آلات، به سهولت قابل نصب هستند.

مرحله چهارم

برای نصب نمونه بی سیم یا وایرلس ابتدا تنظیمات آن را بررسی کنید. جهت نصب دوربین ‌های مداربسته معمولی باید ابتدا روی دیوار حفره‌ ای ایجاد شود، تا پایه و کاور را جای گذاری کنید. توجه داشته باشید که دوربین در موقعیت و زاویه درستی قرار داده شود.

مرحله پنجم

مهم‌ ترین بخش نصب سیستم‌ های مداربسته، مرحله کابل ‌کشی می ‌باشد. استفاده از نقشه سیم ‌کشی موجب کوتاه‌ تر شدن مسیر و صرفه جویی در هزینه‌ های نهایی می ‌شود. با توجه به نقشه در این مرحله داکت کشی و عبور سیم‌ ها انجام می ‌گیرد. کابل‌ های دوربین از دو سیم مجزا تشکیل شده که یکی برای منبع تغذیه در نظر گرفته شده و دیگری به dvr متصل می ‌شود. بهتر است برای تمام سیم‌ ها یک منبع تغذیه واحد ایجاد کنید. پس از اتصال کابل به دستگاه ضبط کننده ، به مانیتور وصل شوید. پس از فرآیند سیم‌ کشی اکنون سیستم را روشن و تست نمایید. اگر تمام مراحل را به درستی پیش برده باشید و جریان برق هم به طور کامل دریافت شده باشد، اکنون تصاویر دریافتی دوربین‌ها قابل مشاهده هستند.

مکان مناسب نصب دوربین مداربسته

اگر محل قرار گرفتن دوربین‌ ها صحیح نباشد، امنیت منزل یا محل کار شما به خطر می ‌افتد. پس انتخاب مکان مناسب برای نصب، حائز اهمیت است. معمولاً تکنسین ‌های نصب نقاط کلیدی و دور از دسترس را انتخاب می ‌نمایند. دوربین ‌ها را در بالاترین نقطه ممکن قرار دهید، تا تصاویر واضح و گسترده‌ تری دریافت کنید. در مورد بعدی آموزش نصب دوربین مداربسته داهوا ، قرار دادن دوربین‌ های مداربسته دور از نور مستقیم خورشید است، چرا که انجام این کار سبب تار و بی‌ کیفیت شدن تصاویر می‌گردد. در فضا های باز این محصول نظارتی را زیر یک محافظ بگذارید، تا از هوای متغیر و باران محافظت شود. دقت داشته باشید که سیستم را جایی نصب کنید که به حریم خصوصی دیگران تجاوز نشود. در ادامه مکان‌ های مناسب برای نصب سیستم مداربسته را بیان خواهیم کرد. اما در چه مکان‌ هایی دوربین باید نصب شود ؟

محیط های صنعتی

  • دفاتر کار
  • سالن تولید
  • انبار
  • اتاق تاسیسات
  • موتور خانه
  • راه پله
  • راهروی ورودی

دفاتر اداری

  • اتاق کارکنان
  • اتاق انتظار
  • لابی

مجتمع مسکونی

  • ورودی اصلی
  • لابی
  • پارکینگ
  • حیاط و اتاق حراست

درب‌های ورود و خروج

درب ورودی و خروجی و پنجره‌ها بهترین مکان برای نصب دوربین‌های مداربسته می‌باشند.

نصب دوربین داهوا در خانه

چرا دوربین مداربسته در خانه نصب کنم؟ اگر به این فکر می کنید که آیا نصب دوربین مداربسته در منزل مسکونی بصرفه است یا خیر ، احتمالا (به لطف خدا) به اندازه ی کافی خوش شانس بوده اید و تا به حال مورد سرقت قرار نگرفته اید. هر کجا که باشید حتما از دارایی های با ارزشی همراه خود در ساختمان مسکونی و منزلتان نگه داری می کنید. با کمی هزینه می توانید تعدادی دوربین مداربسته در محیط داشته باشد تا به راحتی از اموالتان محافظت کنید. این کار نه تنها از جرم جلوگیری می کند بلکه باعث آرامش خاطر شما و عزیزانتان نیز خواهد شد.

مکان نصب دوربین داهوا در خانه

ورودی ها : جهت دوربین ها را به سمت پیاده رو و درب ورودی تنظیم کنید تا چهره ی کسانی که به سمت آن می آیند ضبط کند. برای اینکه دوربین دستکاری نشود و یا اینکه کسی چیزی به سمت آن پرت نکند، می توانید از یک قفس سیمی به عنوان محافظ استفاده کنید و یا اینکه دوربین را در طبقه دوم نصب کنید.

پنجره های طبقه همکف: پنجره های رو به خیابان کی از راه های معمول ورود سارقان به شمار می آیند و نیاز به نظارت دارند.

پارکینگ ها: پارکینگ ها نیز از مکان هایی هستند که اکثرا مورد سرقت قرار می گیرند. پارکینگ به دلیل ساختاری که دارند با وجود سوتون ها و وسایل نقلیه نقاط کور های زیادی ایجاد می کنند که باید همه ی آن ها پوشش داده شوند.

برای نصب دوربین ها در فضا های بسته ساختمانی مثل پارکینگ و یا راهرو ها، دوربین هایی با قابلیت WDR واقعی پشنهاد می شوند تا از واضح ترین تصویر بهره ببرید.

تعرفه ی نصب دوربین مداربسته

در آموزش نصب دوربین داهوا هزینه نصب دوربین مدار بسته و تجهیزات مورد نیاز به تفکیک و به صورت تقریبی در جدول آورده ایم. لازم به توضیح است به دلیل نوسانات ارز و نوع پروژه شما جهت استعلام صحیح و دقیق با کارشناسان ما به شماره 91006008 تماس بگیرید.

هزینه نصب دوربین مداربسته AHD تا ارتفاع 3 متر : 150 هزار تومن
هزینه نصب و پیکر بندی دوربین مداربسته IP تا ارتفاع 3 متر : 200 هزار تومن
هزینه نصب دوربین مداربسته اسپید دام و پی تی زد: 500 هزار تومن
هزینه تنظیم و راه اندازی دستگاه DVR و ان وی آر : 200 هزار تومن
هزینه انواع میکروفن مخصوص دوربین مداربسته : 60 هزار تومن
هزینه کابل کشی غیر متعارف (بیش از ارتفاع 3 متر) : 10 هزار تومن
هزینه انتقال تصویر روی موبایل و لپ تاپ : 100 هزار تومن
هزینه کابل کشی متعارف (ارتفاع 3 متر) : 5 هزار تومن
هزینه آرایش و نصب رک ایستاده : 1 میلیون تومان
هزینه داکت کشی : 8 هزار تومان
هزینه فلکسی کشی : 8 هزار تومان

جمع بندی

پارامترهای مهمی برای خرید بهترین نوع دوربین وجود دارد، مواردی نظیر کیفیت سیستم، ظرفیت هارد، زاویه دید، گارانتی، دید در شب و شکل ظاهری آن. برای خرید دوربین‌ هایی با این مشخصات باید به نمایندگی ‌های رسمی مراجعه کنید. در مجموعه دیجی داهوا شما از کالای با کیفیت و بهترین خدمات بهره ‌مند خواهید شد. اکنون که با روش‌های آموزش نصب دوربین مداربسته داهوا آشنا شدید، برای مشاوره و خرید بهترین سیستم امنیتی می‌توانید به سایت دیجی داهوا مراجعه نمایید و با متخصصان حرفه ‌ای در ارتباط باشید. همچنین برای دریافت لیست قیمت دوربین داهوا بر لینک وارد شده کلیک کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۸ رای

جهت تهیه محصولات و همچنین پاسخ به سوالات فنی
با شماره 02191006008 تماس حاصل نمایید.
مشاورین ما در دیجی داهوا آمادگی دارند با بهره گیری از کادر حرفه ای و متخصص
راهنما و مشاور شما برای بهترین انتخاب محصولات داهوا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

1 × 3 =

فهرست